Handels-, salgs og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

På denne side er oplistet informationer om virksomheden ranos.dk, og hvilke handelsbetingelser, nærmere bestemt salgs- og leveringsbetingelser, der er gældende ved et køb. På siden kan du også læse vilkår for fortrydelse og reklamation.

På siden fremgår også informationer om persondatapolitik.

 

Har du som forbruger eller kunde hos ranos.dk spørgsmål eller er i tvivl om noget, så spørg endelig. Vi skal nok finde ud af en god løsning. Du kan skrive til info@ranos.dk  

Virksomhedens juridiske navn er ranos.dk
CVR-nr.: 35622357
Adresse: Husarvej 22, 1 th - 8930 Randers NØ
Mailadresse: info@ranos.dk 
Telefonnummer: 2117 9882

 

Handelsbetingelser generelt

Alle priser er inklusiv moms og andre afgifter. Priser er dagspriser.

Der kan være kortere perioder i løbet af året ekstra leveringstid må forventes som følge af ferie eller ordretravlhed. Dette vil blive annonceret og/eller oplyst ved bestilling.


Betaling

·        VISA/ Dankort

I netbutikken kan du betale med VISA/ Dankort uden at betale gebyr. Alle transaktioner foregår krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og det er helt sikkert at udfylde dine oplysninger. Pengene trækkes fra dit kort samme som varerne afsendes fra vores lager. Vi kan aldrig trække et større beløb på dit betalingskort end det du har købt for.

·        MasterCard

I netbutikken kan du betale med MasterCard uden at betale gebyr. Alle transaktioner foregår krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og det er helt sikkert at udfylde dine oplysninger. Pengene bliver reserveret på betalingskortet med det samme, men hæves først samme dag hvor varerne sendes fra vores lager. Vi kan aldrig trække et større beløb på dit betalingskort end det du har købt for.

·        MobilePay Online

Du kan nemt og sikkert betale med MobilePay Online i vores netbutik. Du skal blot huske din 4-cifrede kode til MobilePay.

Bemærk, at første gang du betaler med MobilePay Online, skal du rette dine indstillinger i din MobilePay App. Dette gøres under

            >>indstillinger

                   >>aktiver ”Brug MobilePay til nethandel”

Vælg så blot betalingsmetoden ”MobilePay Online” og følg instrukserne på skærmen.

 

Levering

Alle ordre fremsendes indenfor 24 timer fra bestilling, og leveres indenfor 72 timer på hverdage

Vi leverer alle varer med PostNord, hvor du kan vælge mellem levering til pakkeshop, til firmaadresse eller privatadresse.

 ·        Pakkeshop

Valgfri pakkeshop, hvor dine valgmuligheder kommer frem efter du har tastet dine oplysninger ved bestilling.

 ·        Firmaadresse

Leveres direkte til den oplyste firmaadresse i tidsrummet 8.00 – 16.00, hvor der skal være en kontaktperson på adressen

·        Privatadresse

Leveres direkte til den oplyste privatadresse. Der skal være nogen hjemme i tidsrummet 8.00 – 16.00.  

Du kan altid se hvor meget portoen udgør.

Ved bestilling af varer for min. 400.00 DKK, betales fragten af ranos.dk og ordren leveres til den ønskede PostNord pakkeshop. Gælder kun til levering til pakkeshop. Ellers er gældende fragtpris gældende.

Bestilles der plakater, wallstickers eller rammer, sendes disse direkte fra leverandøren. Er der flere forskellige varer, sendes de separat, med hver deres track & trace uden yderligere omkostninger for kunden. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos ranos.dk.  

 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ranos.dk.
Bemærk at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Du har naturligvis mulighed for at fortryde køb af enkelte varer i en forsendelse. Det er dog et krav, at den enkelte vare skal være i uåbnet emballage og ikke må have synlige skader på emballagen. 

Hvis du har købt flere varer hos ranos.dk, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Uafhentede varer

Bliver varen returneret til ranos.dk, fordi du ikke har afhentet varen i den butik/pakkeshop/udleveringssted, hvor den ligger til afhentning, inden udløbet af den oplyste frist, skal du selv betale for returforsendelsen, da dette sidestilles med fortrydelsesretten. Omkostningerne forbundet ved returforsendelsen vil derfor blive fratrukket ved tilbagebetaling af købsbeløbet.

 

Returnering

Når du har givet besked til ranos.dk om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til ranos.dk.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller pakken ikke kommer frem til ranos.dk. Vi anbefaler at pakken sendes med PostNord som pakke, da den bliver forsikret og du har mulighed for at følge pakkens vej via track & trace.

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du således ikke får penge retur. 

Det er således et krav, at den enkelte vare skal være i uåbnet emballage og i intakt stand. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Dette er oplyst via mail inden sagen afsluttes.

Der refunderes alle betalinger vi har modtaget fra dig, bortset fra leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor ranos.dk har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Ranos.dk tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Ranos.dk kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

RANOS.DK, Husarvej 22 1 th, 8930 Randers NØ.
 
Ranos.dk modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give ranos.dk besked herom og aflevere den mod forudgående skriftlig eller telefonisk aftale personligt på ovenstående adresse. Du kan også sende en sms.

Husk at oplyse dit ordrenummer samt en kort beskrivelse af hvorfor du sender varen retur.

Reklamationsret

Når du handler hos ranos.dk som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Bemærk at reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhedsperiode og hvad der er sædvanligt for den pågældende vare.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det naturligvis, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så ranos.dk kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Hvor dækker reklamationsretten ikke

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om fejl eller mangler, hvis fejlen skyldes ukorrekt brug, i nogen tilfælde slitage, ydre påvirkninger (fx fugt, varme eller slag). I disse tilfælde er fejlen ikke omfattet af reklamationsretten.

Du er dog altid velkommen til at sende ranos.dk en e-mail, hvis du mener at have modtaget en vare som ikke lever op til det forventede. Så vil der blive fulgt op på leverancen hos leverandøren, og på den måde findes en løsning på reklamationen.


Udebleven forsendelse

Da alle ordre sendes med PostNord med track & trace, kan pakken altid følges. Modtager du ikke pakken indenfor rimelig tid (10 hverdage), skal du kontakte ranos.dk så vi kan efterlyse pakken og vi kan fremsende en nye pakke til dig uden ekstra omkostninger. Er pakken sendt til enten firmaadresse eller privatadresse og ranos.dk modtager forsendelsen retur grundet forkert adresse, ubekendt på adressen eller lignende, så hæfter du som køber for de fragtomkostninger, der måtte opstå som følge af en returnering og en genfremsendelse til dig.

Ved udebleven leverance bedes du kontakte ranos.dk, det kan du gøre ved at fremsende en mail til info@ranos.dk hvori du oplyser ordrenummer og din leveringsadresse.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte den ansvarlige hos ranos.dk, Brian Høgh Johansen på info@ranos.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02-11-2021