SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Firmaoplysninger

ranos.dk

Husarvej 22, 1 th

8930 Randes NØ

Tlf. 2117 9882 – alle hverdage mellem 9.00-14.00

Mail: info@ranos.dk

CVR: 35622357

 

Bestilling og priser

Alle varer i webshoppen kan bestilles via siden ranos.dk, via mail eller ved at ringe til os. Alle vores priser er oplyst inkl. moms, men excl. fragt. Hvis du køber for mere end 400.00 DKK inkl. moms, så betaler ranos.dk fragten til den ønskede GLS pakkeshop i Danmark (Gælder ikke Grønland eller Færøerne).

Prisen for bestillingen bekræftes altid på din skærm inden endelig godkendelse af bestillingen. Når du har afsluttet købet, får du altid en ordrebekræftelse tilsendt på den mail du har oplyst ved bestillingen kort tid efter. Modtager du ikke mailen, kan den ligge i din spam-mappe, eller du kan have oplyst en forkert mailadresse, og du er velkommen til at kontakte os.

 Ved spørgsmål omkring bestilling eller din ordre er du altid velkommen til at kontakte os på info@ranos.dk.

 
Betaling

·        VISA/ Dankort

I netbutikken kan du betale med VISA/ Dankort uden at betale gebyr. Alle transaktioner foregår krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og det er helt sikkert at udfylde dine oplysninger. Pengene trækkes fra dit kort samme som varerne afsendes fra vores lager. Vi kan aldrig trække et større beløb på dit betalingskort end det du har købt for.

·        MasterCard

I netbutikken kan du betale med MasterCard uden at betale gebyr. Alle transaktioner foregår krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og det er helt sikkert at udfylde dine oplysninger. Pengene bliver reserveret på betalingskortet med det samme, men hæves først samme dag hvor varerne sendes fra vores lager. Vi kan aldrig trække et større beløb på dit betalingskort end det du har købt for.

·        MobilePay Online

Du kan nemt og sikkert betale med MobilePay Online i vores netbutik. Du skal blot huske din 4-cifrede kode til MobilePay.

Bemærk, at første gang du betaler med MobilePay Online, skal du rette dine indstillinger i din MobilePay App. Dette gøres under

            >>indstillinger

                   >>aktiver ”Brug MobilePay til nethandel”

Vælg så blot betalingsmetoden ”MobilePay Online” og følg instrukserne på skærmen.

·        EAN-nummer

Er du en offentlig institution, har du mulighed for at betale via EAN-nummer. Kontakt os venligst på mail info@alabadoster.dk med din bestilling fra webshoppen samt EAN-nummer, navn på institution, telefonnummer (gerne mobilnummer) samt kontaktperson. Hvis der er mangelfuld information, kontakter vi jer hurtigst muligt efter modtagelse af ordren.

Levering

Alle ordre fremsendes indenfor 24 timer fra bestilling, og leveres indenfor 72 timer på hverdage

Vi leverer alle varer med GLS, hvor du kan vælge mellem levering til pakkeshop, til firmaadresse eller privatadresse.

 ·        Pakkeshop

Valgfri pakkeshop, hvor dine valgmuligheder kommer frem efter du har tastet dine oplysninger ved bestilling.

 ·        Firmaadresse

Leveres direkte til den oplyste firmaadresse i tidsrummet 8.00 – 16.00, hvor der skal være en kontaktperson på adressen

·        Privatadresse

Leveres direkte til den oplyste privatadresse. Der skal være nogen hjemme i tidsrummet 8.00 – 16.00.  

Du kan altid se hvor meget portoen udgør.

Ved bestilling af varer for min. 400.00 DKK, betales fragten af ranos.dk

Bestilles der plakater, sendes disse udelukkende med PostNord direkte fra leverandøren. Sendes til nærmste postudlevering. Er der flere forskellige varer, sendes de seperat, med hver deres track & trace uden yderligere omkostninger for kunden. 

Afhentning af varer

Du har muligheden for at hente varerne direkte på vores adresse. Der skal tages kontakt til os på enten mail info@ranos.dk eller telefonisk 2117 9882 for at aftale nærmere omkring afhentning. 

Når du selv henter varen, kan der betales med kontanter eller via MobilePay til 2117 9882.

Levering udenfor Danmark

Vi kan levere til Danmark, Norge, Sverige og de fleste andre lande i Europa. Dog med undtagelse af Grønland og Færørerne. Kontakt os på info@ranos.dk for at høre dine muligheder og priser.

Fortrydelsesret

ranos.dk yder 14 dages fortrydelsesret. Det er din pligt at oplyse ranos.dk, hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. Dette gøres skriftligt ved enten mail til info@ranos.dk eller brev. ranos.dk skal underrettes  herom senest 14 efter du har modtaget varerne. Herefter har du 14 dage til at returnere varen. Du skal give ranos.dk besked, og der er derfor ikke nok du ikke henter pakken i pakkeshoppen. Ved ikke afhentede varer uden skriftlig henvendelse fra kunden, tager vi et returgebyr på 89.00 DKK, som dækker vores faktiske omkostninger til returfragt, emballage og pakning. Returgebyret vil blive fratrukket det beløb vi krediterer.

Ved returnering af varer i tilfælde af fortrydelse, står du som kunde selv for at betale returomkostningerne. Du er ansvarlig for varerne indtil den er ranos.dk i hænde. Vi anbefaler derfor at du returnerer varerne som pakke ved at bruge GLS eller DAO, da du ved denne type af forsendelse får en kvittering for afsendelse af pakken. Pakken er således forsikret under transporten. Du kan altid kontakte os for at købe en returlabel. Den koster 64.00 DKK, og kan købes ved at kontakte os på mail info@ranos.dk

Du må gerne returnere en brugt vare, dog må du kun bruge varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Varen skal returneres i den samme originale indpakning som produktet er modtaget i (i posen, kassen eller æsken). Ved modtagelse af varen på vores lager, vurderes det om varerne har tabt værdi, så den ikke vil kunne sælges til normalpris. Hvis varerne ikke leveres i original emballage, vil vi som udgangspunkt ikke kunne sælge varen igen, og vi vil ikke kunne godkende returnering. Returnering af beløb for varen, vil blive fratrukket eventuel værdiforringelse.

Varerne skal altid returneres til

ranos.dk

Husarvej 22, 1 th

8930 Randers NØ

Att. Retur

Der bliver ikke afhentet returnerede varer som er sendt til pakkeshops, postbutik eller pakkeboks, hvorfor disse kommer retur til dig som afsender og du skal bruge penge på endnu en returlabel. 

HUSK at vedlægge følgesedlen, hvorpå du skriver at du ønsker at returnere varerne og at du ønsker penge retur. Hvis du ikke får vedlagt følgesedlen, forlænges behandlingstiden væsentligt.

Ikke afhentede pakker

Hvis du ikke får hentet din pakke i pakkeshop indenfor tidsfristen, går den retur til vores lager. Dette koster et returgebyr på 89.00 DKK, som dækker de faktiske omkostninger til returfragt, emballage og pakning af varer. Beløbet vil blive fratrukket  i det beløb du får retur, hvis du vil annullere købet. Hvis du vil fortryde købet, skal du skriftligt meddele dette til ranos.dk. Hvis det er en fejl at pakken går retur, skal du kontakte os, så vi kan sende dine varer igen. Du skal kun betale for en ny fragt, som koster 35.00 DKK.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, for du naturligvis det fulde beløb retur. Beløbet bliver tilbageført til det kort som er brugt ved betaling ved afgivelse af ordre. Pengene bliver tilbagebetalt senest 14 dage efter du skriftligt har meddelt at du fortryder købet.

Reklamation

Du har 24 måneders reklamationsret når du handler ved ranos.dk. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse når du handler ved ranos.dk Vi er meget omhyggelige med at ordren bliver korrekt håndteret og gør meget ud af at tjekke at varerne ikke har fejl og mangler.

Hvis du modtager en vare som har fejl eller er i stykker, så kontakt os på mail info@ranos.dk INDEN du gør noget andet.

Når du sender en mail med en reklamation, er det vigtigt at følgende oplysninger gives til os

·        Navn og adresse

·        Ordrenummer som du har fået på mail ved bestilling

·        Hvad handler reklamationen om, gerne med billede af fejlen 

Når der er en fejl ved en vare, løses det på bedst mulige måde. Enten ombytter vi varen, reparerer den eller tilbagebetaler pengene til dig. Vi vurderer også om det ødelagte produkt skal sendes retur – alt dette aftales altid med dig som kunde. Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, bedes du sende os en mail på info@ranos.dk. Kan vi ikke finde en løsning, kan du videregive din klage til: Konkurrence- og Forbugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Der kan klages til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Du kan også indgive din klage til EU-Kommisionens online klageportal. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land udenfor Danmark. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af klage, skal vores mail oplyses: info@ranos.dk

Der er ingen produkter i din kurv.

Lagt i kurven

Gå til kassen